2013. április 20., szombat

Várady Szabolcs: A rejtett kijárat




Egy kép helye, avagy Hic transit…

Ott lógott. 
Nem lóg ott.

Várady Szabolcs „meglepte” magát ezzel a gyűjteménnyel hatvanadik születésnapján, engem meg egy tavaszi kora délutánon. Nem számítottam ilyen jóra. A verseket elolvastam, a fordításokba belenéztem, a prózából mazsoláztam, az egyebeket mind befaltam. Főleg ez utóbbi nyerte el a tetszésemet. Fesztelen, vihorászós, friss, játékos. A versek meg többnyire egyszerű formával, magvas tartalommal hódítottak. A próza igényes, nem tudálékos, szép. A fordításokban nem találtam hibát. Ha még néhány vers megfog, vagy legalább egy, de úgy igazán, torkon ragad… 
Hiába, a bolondozást sosem tudtam úgy értékelni, mint a lírai sorstragédiákat. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése