2011. június 3., péntek

Kőrösi Zoltán: Milyen egy női mell? - Hazánk szíve

Kőrösi Zoltánról semmit sem tudtam körülbelül másfél hónappal ezelőttig, amikoris valaki ajánlotta nekem ezt a regényét. A cím alapján valami egészen "nem nekem való"-ra számítottam, de pozitívan kellett csalódnom.



A Milyen egy női mell? - Hazánk szíve c. könyv gyakorlatilag családregény, történelmi regény és romantikus regény egyben. A cselekmény bemutatja az örök körforgást, a folyamatosságot, mely leginkább a karperec-motívumban és -számomra- a nevek ismétlődésében jelenik meg, bár ez utóbbi helyenként megnehezítette számomra a megértést.

Orlik Péterbe szégyenkezve bár, de kicsit beleszerettem, el tudtam képzelni Ilona helyzetét.
Kedvenc szereplőim azonban Flaschner Arnold, Liszi és Durst voltak. Arnold személyisége érdekes volt, kalandjai a különös, nyom nélkül eltűnő nővel izgalmasak voltak, halála pedig váratlan, keserű.
Legjobban mégis a Liszi-Durst szál kötött le. Megismerkedésüktől tudtam, hogy lesz köztük valami, csak arra nem számítottam, hogy ilyen nagy ívű, nemes, tartós és megindító. Könnyeket csalt a szemembe.

A visszatérő mondatok legtöbbször hozzáadtak az élményhez, magyaráztak, kifejtettek, de néhány esetben zavartak; túlmagyarázásnak éreztem gyakori ismétlésüket.

Mindent összevetve: elismerésem az Íróé, aki ilyen kusza szálakat -indákat- ilyen kerek egésszé, önmagába visszatérő körforgássá dolgozott ki. Szeretnék még olvasni tőle. Hangulatos, képszerű, merész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése