2012. augusztus 5., vasárnap

Rendhagyó bejegyzés

Most az egyszer nem könyvélményről számolok be. Egy molyos játéknak szentelem ezt a néhány sort, amelyet Dorqa ismertetett meg velem:


Ez tulajdonképpen egy játék, aminek a szabályai a következők:
1. Mondj el 11 dolgot magadról.
2. Válaszolj arra a 11 kérdésre, amit a díjátadótól kaptál.
3. Készíts egy 11 kérdésből álló listát.
4. Jelölj meg 11 embert, akik (remélhetőleg) válaszolni fognak az általad feltett kérdésekre.
5. Nincs visszaadás/visszajelölés.


11 dolog rólam:

- kiskoromban a Hófehérke és a hét törpe nézése közben mindig a gonosz mostohának drukkoltam, mert úgy gondoltam, hogy szebb Hófehérkénél, és sajnáltam, amiért a tükör szerint már nem ő a legszebb kerek e világon
- nagyon szeretem a macskákat, volt, hogy egyszerre 13 cica szerencsés (?) tulajdonosa lehettem, néhánnyal együtt is aludtam
- verseket és novellákat írok, néhányat közülük már publikáltam is, de a regényírásba mindig beletörik a bicskám
- mielőtt kollégiumba kerültem, mondhatni rendmániás voltam: még a hűtőben is párhuzamosan helyeztem egymás mellé a felvágottakat, a ruháimat színek szerint csoportosítottam, stb... ez különös módon megszűnt első kollégiumi évem után
- botrányosan rossz vagyok matematikából
- öt-hat éves koromban felváltva takarítónő vagy királylány szerettem volna lenni
- takarékosnak tartom magam, de ha könyvekről van szó, képtelen összegeket szórok el
- utálok futni, de imádok sétálni
- kedvenc parfümöm gyöngyvirág illatú
- nyolcadikos koromban rövid ideig tanultam spanyolul, de félbehagytam, viszont egyszer majd szeretném folytatni
- képes vagyok teljesen beleszerelmesedni fiktív film- és könyvkarakterekbe

Válaszaim a kérdésekre:


1. Mi a legrégebbi kiadású könyv, ami a könyvespolcodon van, vagy amit valaha olvastál (lehet például könyvtári példány)?

1912-es. Jókai Mórtól A debreczeni lunátikus.

2. Szoktál-e jegyzeteket készíteni a könyvekbe (a lap szélén, az utolsó vagy első üres lapra)?

Rendszeresen, sajnos néha könyvtári könyvek olvasásakor is megfeledkezem magamról. :) De mindig csak ceruzával.

3. Szereted, ha az ajándékba kapott könyvekben van egy pár sor attól, aki ajándékozta, vagy inkább a könyv maradjon “tiszta”, a jókívánság meg kerüljön üdvözlőlapra?

Könyvet kapni csak a hozzám igazán közel állóktól szoktam, tehát örülök, ha írnak bele néhány sort. Jó érzés később elővenni ezeket, és emlékezni, honnan vannak.

4. Meg szoktad osztani a családdal az olvasási élményeidet? Szoktál nekik felolvasni egy-egy érdekes részt?

A családdal nem, barátokkal néha, legtöbbször a magyartanárommal beszélek olvasmányélményeimről. Ilyen  téren a moly felületén is kiélhetem magam. :) Felolvasni nem szoktam, mindig úgy érzem, hogy "elrontom" a részletet az előadásmódommal. Rossz előadó vagyok.

5. Vannak élményeid dedikálásokról vagy író-olvasó találkozókról?

Egy alkalommal hallgattam egy nyílt beszélgetést, amely során Szilágyi Istvánt kérdezték kisebb közönség előtt, nem tudom ez számít-e. Azt hiszem, ha nekem kéne kérdeznem valamit egy írótól, nagyon zavarba jönnék, számomra ők földöntúli, elérhetetlen lények. Már persze az igényes írókra gondolok.
Hasonlón egyszer már "íróként" (egy antológia társszerzőjének minőségében) is  részt vettem, 2008-ban. Nagyon kezdetleges kis szárnypróbálgatásaim jelentek meg, amiket talán ma már le is tagadnék, de igazán jól esett, hogy valakik meglátták bennem a lehetőséget.

6. Ha választani kellene: egész életedben utaznál vagy inkább olvasnál?

Olvasás. Egyértelmű. :) Utazgatni amúgy sem szeretek túlzottan, nagyon stresszesek az előkészületek számomra, ráadásul nehezen tájékozódom.

7. A könyvben, amit most olvasol, mi az első mondat?

"Nagyon erős hideg volt, és ami ritkábban esik meg, a hideg mellett akkora köd támadt, hogy alig lehetett látni valamit."

8. Volt már olyan, hogy a könyvespolcon lapuló valamelyik könyvből egyszer csak előkerült egy régi emlék: levél, fénykép, száraz virág?

Volt, és ezek nagyon jó élmények. Nagypapám (aki már sajnos nincs velem) néhány levélkezdeményét is így találtam meg.

9. Hogyan viszonyulsz az e-könyvekhez?

Nincs e-könyv olvasóm, de .pdf és .doc formátumú írásokat szoktam olvasni a számítógépemen. Barátkozom a módszerrel, ugyanis vannak könyvek, amiket megvenni azért nem érdemes, de a könyvtárban sincs belőlük példány. A "rendes"  e-könyvek és a hozzájuk tartozó olvasó nem hiszem, hogy közel tudna férkőzni a szívemhez. Szeretem a könyveket lapozni, szimatolni.

10. Szoktál idegen nyelven is olvasni? Ha igen, milyen nyelven?

Igen. Angolul és németül.

11. Hogyan folytatnád: “Lefújtam a port a borítóról. Óvatosan kinyitottam, és akkor a megsárgult lapok…”?

... rég elfeledett titkokat kezdtek suttogni a fülembe.


Az én kérdéseim:

1, Mi volt a legrosszabb könyvélményed?
2, Mi a legnagyobb összeg, amit emlékeid szerint valaha könyvre kiadtál?  Megérte?
3, Szívesen adsz kölcsön könyveket, vagy kétszer is meggondolod, kire bízod rá a kincseidet? :)
4, Dobtál már ki/égettél már el könyvet? Miért?
5, Szeretsz antikváriumokban kutakodni, vagy inkább újonnan veszed a könyveidet?
6, Van olyan kötelező olvasmány, ami igazán magával ragadott?
7, Okoz nehézséget számodra, hogy visszaemlékezz egy néhány hónappal ezelőtt olvasott könyv tartalmára?
8, Van olyan könyv, amit szerinted alulbecsülnek?
9, Gyorsan olvasol?
10, Ha egy könyv nem tetszik már az elején sem, végigkínlódod magad rajta, vagy félbehagyod?
11, Sok olyan könyved van, ami olvasatlanul hever a polcon, és valószínűleg így is fog maradni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése