2012. november 1., csütörtök

Borbély Szilárd: Mint. Minden. Alkalom.


az érzelmekben minden összefügg 
a szerelemmel és a verseléssel 
mint grammatikai szóösszetétel



Kicsit összezavart ez a verseskötet. Eleinte szinte sértették a fülemet a rímek, meg olyan bugyutának tűnt az egész. Aztán ahogy haladtam előre, kiderült, hogy nem a két szép szemére kapta a József Attila - díjat. Egyre inkább tetszett, és el tudtam merülni a verssorokban, a szöveg mögé láttam, és így már egészen más volt olvasni. Továbbra is úgy gondolom, hogy van néhány „hogyan nevezzelek?”-vers, és akad olyan is, ami remekül kezdődik, és egy – szerintem – nem passzoló sor szétrombolja a harmóniát. Ennek ellenére az összbenyomás jó.
Szerintem fogok még olvasni Borbély Szilárdtól. Sőt, ha szerencsém van, jövőre tanítani is fog az egyetemen. ;) 

[ a lábnyomát

A lábnyomát a ritmusát a hóban 
a lábnyomát hogy szembe jön velem 
a lábnyomát a frissen esett hóban 
a lábnyomát hogy vissza követem 
a lábnyomát a ritmusát a léptét 
a lábnyomát hogy szembe jött velem 
a lábnyomát a cipőinek léptét 
a lábnyomát hogy vissza keresem 
a lábnyomát a léptek ritmusában 
a lábnyomát hogy szembe jön velem 
a lábnyomát a vissza ritmusában 
a lábnyomát hogy nélkülem megyen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése