2012. május 26., szombat

Závada Péter: Ahol megszakad

Nagyon ráálltam mostanság a versekre, Závada Pétertől meg amúgy is olvastam már pár tetszetős darabot. Gondoltam, megveszem az első önálló kötetét. Nem volt pénzkidobás.


Beszéljen helyettem két vers:

Boldog óra

16h–20h-ig korsó Soproni 190 HUF

Élek, s ez ritka alkalom.
A fény kisujjnyi, törtfehér
sugár a kerti asztalon.
Tán megjössz, mire körbeér.

E nyári kert az árnyaké.
Nyugodt ez így ma. Gondolom.
A fény, akár az árpalé
szivárog át a lombokon.

Ma mégse jössz. A sarkon állsz.
A nap korongja fölragyog:
ezernyi égi vaskohász
locsolja szét a sörhabot.

Tudom, hogy ez nem épp vidám:
e nemjövés, ez ócska szesz
– élek, s ez nem az én hibám.
Ígérem, orvosolva lesz.

*


Jövőre harminc

„…én vagyok a vesék és szívek vizsgálója; 
és mindeniteknek megfizetek a ti cselekedeteitek szerint.”

Vesémbe látsz, Istenem, mint a röntgen.
Viharlámpásod csontig átvilágít.
Jövőre harminc – szívem visszadöbben.
Ellátni innét a másvilágig.

Felelj dübörgő, fémes tapsaiddal,
valómban járjon át az égi szólam!
Nézd, félrever a szív, remeg a pitvar
-defibrillálj, ma még ne mondj le rólam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése